יום שני, 16 בינואר 2017

כיסא משרדי ארגונומי- כל התשובות לשאלות שלא העזתם לשאול



בפרק הזה בסדרת המאמרים העוסקים בארגונומיה אני אסביר את היתרונות של כיסא ארגונומי ובחירה של כיסא נכון. 


ננסה להבין ביחד מה הופך "כיסא" ל-"כיסא ארגונומי" ואיך נוכל בעצם להיטיב עם איכות החיים שלנו בשגרת העבודה הדורשנית שלנו שכוללת שעות לא מבוטלות של ישיבה מול מסך המחשב.

אוקיי אז דיברנו על ארגונומיה ועכשיו אנחנו יודעים מה המונח המפוצץ הזה אומר בעצם- אז מה זה "כיסא ארגונומי"?!

כיסא ארגונומי מתחשב במידות האנתרופומטריות של האדם היושב ומתאים את עצמו לפי מידותיו.

"טוב עדי- אבל מה זה אנתרופומטריה?!"
אל חשש גם על זה נדבר בהמשך הכתבות בסדרה שאני יעלה כאן בבלוג.

ההנחה הרווחת היא שרכישת כיסא בסטנדרט "ארגונומי" היא מספקת; ההנחה הזו היא כמובן לא נכונה!

עשיתם את שלכם- יצאתם מגדרכם וצעדתם לחנות הריהוט הקרובה לביתכם. המוכר זורק את המונח "ארגונומי" לאוויר תוך כדי שהוא מוצא את הסיבות הלא נכונות למכור לכם את המוצר שהוא מנסה לקדם. אתם שמעתם "ארגונומי" ונדלקו לכם האוזניים: " יאללה, תארוז לי אותו ואם יש אז בירוק", כי שמעתם מאיזה בלוגר אחד שארגונומיה זה דבר טוב. 
אז כמובן שישנה חשיבות בבחירת מוצר שהוא ארגונומי אבל מה זה אומר על בחירת הכיסא המתאים ואיך נדאג שזה יתאים למידות הפיזיולוגיות שלנו? אני יסביר לכם איך!

"עזוב שטויות נו- כיסא זה כיסא!"

"כואב לי כל הגוף ואני לא יודע למה- בטח ישנתי לא טוב"

"הכיסא הזה גבוה לי מידי, אני לא מגיע עם הרגליים לרצפה!"

"אני מחפש כיסא יפה למשרד שלי"


הכיסא ארגונומי תורם לאווירת עיצוב החלל וחשוב אף יותר תורם לאיכות החיים שלנו

Wagner | Alumedic 10

כיסא ארגונומי בר קיימא


סלח לי MLK אבל גם לי יש חלום- כאשר אתם ניגשים לבחירת הכיסא המשרדי הבא שלכם תתחשבו בפרמטרים הבאים:

* כיסא מעוצב זה חשוב! ניתן להשיג כיסא ארגונומי טוב שיעמוד בצרכים שלנו ובנוסף שלא יהיה "מכוער" ויחמיא לחלל שאתם מציבים אותו בו, כמו כן, מעצב מוצר חייב להתחשב במידות הנכונות ובצורה הויזואלית של הכיסא בתכנון שלו. אריזה יפה ופונקציונאלית הולכים יד ביד. העיצוב משפיע ישירות על כיסא נכון.

*לא כל כיסא ארגונומי הוא כיסא טוב- במידה והוא לא תואם את צרכי העבודה שלכם ולמידות שלכם אז אין שום ערך למונח הסקסי- "ארגונומי" כי הכיסא לא עושה את העבודה שלו נכונה.
כיסא הופך ארגונומי כאשר הוא מותאם לממדים שלכם ולסוג העבודה / מטלה שאתם עושים בשגרה היומיומית שלכם; בבית או באזור העבודה המסחרי.

*ממשיך באותו קו- כיסא אחד לא מתאים לכולם! בידקו שהכיסא שעליו אתם מתכננים לבלות את רוב שעות הערות שלכם הוא מותאם למידות שלכם ומכיל את כל אפשרויות ההתאמה המוכרות לנו כיום ועליהם ארחיב בהמשך הכתבה הזו.

*כיסא ארגונומי טוב שמותאם למידות שלכם ולסוג העבודה שאתם עושים עתיד לפתור בעיות שלד-שריר שנוצרות במשך החיים שלנו הנובעים מישיבה אינטנסיבית.

* בידקו שיש אחריות על תחזוקה שוטפת ותיקונים שיש להחיל על הכיסא- ככל שהזמן עובר אז מצב התפקוד של הכיסא נשחק, מצב בלתי נמנע- גם למוצרים דוממים יש תוחלת חיים. בידקו שאתם שולחים את הכיסאות שלכם לבדיקה תקופתית על מנת להבטיח פעילות תקינה של הכיסא לאורך זמן.


כיסא ארגונומי טוב מכיל את תכונות ההתאמה האישית עבור המידות של כל אדם בהתאם לממדים שלו.

Wagner | W5

יופי אז דשנו מספק בפרמטרים ובחשיבות של בחירת הכיסא הנכון, אז מה צריך לחפש ב-כיסא כשאנחנו ניגשים לרכוש אחד?

 נתחיל בכמה תכונות בסיסיות שקיימות כמעט בכל כיסא משרדי בסיסי:


1. כוונון גובה המושב מעלה ומטה- צריך לשים לב שבתום הכוונון שתי הרגליים יהיו מונחות על הרצפה וקיימת זווית של 90 מעלות בין השוק לירך. למה? כי זה מעודד זרימה טובה של הדם אל הרגליים.

2. אפשרות של נעילה ושחרור של משענת הגב- לעודד תנועה של הגוף שלנו בזמני הפסקות קצרות שאנחנו עושים בזמן העבודה ( או צריכים לעשות לצורך העניין).

3. יש להתחשב ביציבות הכיסא ובאחיזה שלו בקרקע- משמע חמש זרועות שנשלחות מתחתית הכיסא: עם גלגלים או בלי, שוב, תלוי בסוג העבודה ובצורך שלנו.

4. כוונון גובה משענות היד- על מנת שיתאים לגובה משטח העבודה ולסוג העבודה המתבצעת; בין אם זאת הקלדה או כתיבה ידנית- קיים הבדל משמעותי. בחירת גובה נכון לעבודה מוריד לחץ מהכתפיים ומהשכמות.

נעבור לתכונות מתקדמות יותר:


1. התאמה של עומק הכיסא- הדופן הקדמי של הכיסא אמור להיות מרוחק באגרוף מהחלק העליון של השוק. למה? כדי למנוע לחץ על הברכיים ולעודד זרימת דם טובה.

2. כוונון עומק משענות הידיים- צריך לשמור על זווית של עד 15 מעלות ממרכז מסת הגוף למרפק. עניין המוריד לחץ מהכתפיים.

3. התאמה לשקע בגב התחתון- חלק מהכיסאות מגיעים עם התכונה הזאת וזה מעולה למה? משום שהרבה מהעומס החל על הגב שלנו מושלך אל אזור הגב התחתון. תמיכה נכונה מסייעת להורדת העומס וחוסכת בעיות בדיסקים ובחוליות עמוד השדרה.

4. מנגנון סינכרוני- מאפשר תנועה אחידה בין המושב למשענת הגב.

5. מנגנון Dondola השמור בפטנט של חברת Wagner אותו מייבאת חברת "סימון" בבלעדיות. המנגנון הזה מאפשר תנועה תלת ממדית תוך כדי ישיבה.


אחלה, אז דיברנו מספיק - עכשיו יש לכם קצת יותר ידע בנוגע לבחירת הכיסא המשרדי הנכון עבורכם.

מבחר רחב של ריהוט משרדי ארגונומי ניתן למצוא בחנות המפעל של חברת "סימון" ולהתרשם מקטלוג המוצרים באתר שלנו.

ציד נעים! :)




עדי גוטליב | מעצב תעשייתי

     Sales@simon.org,il

simon_s_logo_slogenRGB-01.jpg
שתולים 70, תל אביב, 6762572.




טל' 03-5370150 | פקס: 03-5370151


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה